Lielais darbinieku streiks notiek jau tā priekš Boeing sarežģītā gadā, kas kļuva par vairāku federālo izmeklēšanu objektu pēc tam, kad janvārī Alaska Airlines lidmašīnas lidojuma laikā no 737 Max lidmašīnas atdalījās durvju panelis.
Boeing rūpnīcas strādnieki ir nobalsojuši pret uzņēmuma jaunāko līguma piedāvājumu un turpina piketēt sešas nedēļas pēc kārtas, kā rezultātā ir apturēta aviobūves un kosmosa giganta vislabāk pārdoto reaktīvo lidmašīnu ražošanu.
Vietējie arodbiedrības līderi Sietlā paziņoja, ka 64 % Starptautiskās Mašīnistu un aviācijas un kosmosa darbinieku asociācijas biedru, kas trešdien balsoja, balsoja pret līguma piedāvājuma pieņemšanu.
“Pēc 10 gadu upurēšanas mums vēl ir jāatgūst zaudētais, un mēs ceram, ka to izdosies izdarīt, nekavējoties atsākot sarunas,” trešdienas vakarā paziņojumā sacīja IAM 751. arodbiedrības 751. apgabala vadītājs Džons Holdens.
“Tā ir demokrātija darbavietā – un arī skaidrs pierādījums tam, ka ir sekas, ja uzņēmums gadu no gada slikti izturas pret saviem darbiniekiem.” Boeing pārstāvis teica, ka amatpersonām nav komentāru par balsojumu.
Stāvoklis notiek jau tā sarežģītā gadā Boeing, kas nonāca vairāku federālo izmeklēšanu uzmanības centrā pēc tam, kad janvārī Alaska Airlines lidmašīnas lidojuma laikā no 737 Max lidmašīnas uzsprāga durvju panelis.
Boeing streika ekonomiskās sekas ir ievērojamas, un tās ietekmē ne tikai pašu uzņēmumu, bet arī plašāku aviācijas nozari un piegādes ķēdes. Trešdien uzņēmums ziņoja par zaudējumiem trešajā ceturksnī vairāk nekā 6 miljardu ASV dolāru (5,6 miljardu eiro) apmērā.
Strīda rezultātā Boeing ir bijusi spiesta atcelt vai atlikt vairākus pasūtījumus. Līdz ar to streiks ir atņēmis uzņēmumam tik ļoti nepieciešamo naudu, ko tas saņem par jaunu lidmašīnu piegādi aviosabiedrībām.
Tāpat ļoti strauji ir samazinājusies ražošanas jauda – par 30-50% attiecībā pret iepriekšējiem periodiem, kas var ietekmēt pasūtījumu izpildi un piegādes termiņus ilgtermiņā.